Afgelopen week is het Gilde hard bezig geweest voor zijn trouwe aanhangers. We zijn namelijk nu echt begonnen met de eerste stappen in het brouwproces. Klik op onderstaande film om een impressie te krijgen wat we hebben gedaan.

Brouwen in de kerk

Het Gilde heeft een speciale plek gevonden in het stookhok van de kerk. Dit hebben wij omgedoopt tot brouwruimte. Mede door de aanwezigheid van water en een afvoer is dit de ideale plek om het gerstenat te bereiden.

Het doel is om ongeveer 35 liter bier te maken en deze te verdelen over 3 vaten. Elk vat krijgt aparte ingrediënten om mee te testen want we zijn echt op zoek naar een eigen smaak.

Proefavond

Zodra wij precies weten wanneer het bier klaar is om te proeven zullen wij een datum prikken. Wij denken zelf dat dit ongeveer in oktober of november gaat worden. Op deze datum gaan wij uit alle aanmeldingen ongeveer 15 tot 20 mensen uitnodigen. De avond zal bestaan uit presentaties, rondleidingen en uiteraard bier proeven.

Post comment