De Open Monumenten dag is voor het Adelbertus Brouwers Gilde een uitgelezen kans om bierliefhebbers te onderwerpen aan een heuse biertest. Voor de gelegenheid zijn er 3 verschillende biertjes gebrouwen met zeer verrassende ingrediënten.

Om kwart over elf stonden we al met de eerste fijnproever. Eerst een korte uitleg over het gilde en een inleidend praatje over de test. Om vervolgens het goudgele vocht te delen. Dat smaakt erg goed, ondanks het tijdstip. Om de ervaring compleet te maken krijgen de testers een korte rondleiding in de bier cave.

Vanaf dat moment is het hek van de dam. In totaal hebben we meer dan 30 mensen bij onze biertafel mogen ontvangen. Mensen waren verrast door deze onverwachte twist bij de open monumenten dag. Mede met de hulp van deze mensen hebben we een goed beeld gekregen van
welke smaak het best beviel. Dit nemen we uiteraard mee in onze overweging om te bepalen wat het nieuwe kerstbiertje gaat worden.

Als leuke extra hebben we de fijnproevers ook nog een voucher gegeven voor een gratis biertje. Dit gratis biertje kunnen ze dan volgende week ophalen na de Taizé. Hiermee proberen we de mensen kennis te laten maken met de Taizé.

2 comments

1. 29 september 2019 at 09:22
    Frank van Raak

Ik zou graag Franciscus kerkenbier triple willen bestellen
    Hoe pak ik dat aan ?

• 4 oktober 2019 at 07:18
      Michael Jansse

Beste Frank, helaas werken wij niet op deze manier in onze Gilde. Onze bieren kunnen alleen gekocht/besteld worden voor de evenementen waar wij bier voor brouwen. Met de kerst staan wij als het goed is weer in de kerk na het Kerstconcert. Dan ben je van harte welkom om een kerst-exemplaar te komen aanschaffen. Schrijf je gerust in voor onze nieuwsbrief op de website om op de hoogte te blijven van ons laatste nieuws!

Post comment