De wonderen waren de wereld nog niet uit want er was zowaar een echte Open monumentendag op zaterdag en zondag 11 en 12 september. De Adelbertuskerk opende zijn deuren voor het publiek. De ochtend startte nog een beetje rustig, maar na het middaguur stroomde de kerk vol met nieuwsgierige en enthousiaste mensen die meer wilden weten over het prachtige monument op de hoek van de Zaanenlaan en de Rijkstraatweg.

En natuurlijk mocht het gilde hier niet ontbreken. Ook al hebben we een rustig jaar achter de rug op het gebied van bierbrouwen, we hebben alles behalve stil gezeten.

Wij hadden een mooie hoek uitgekozen direct rechts van de ingang in de hoop dat de bezoekers gelijk getrokken werden naar de imposante tentoonstelling op onze tafel.

We hadden de prachtige nieuwe ketels, enkele werktuigen en ingrediënten en natuurlijk de reeks aan gebrouwen biertjes op de tafel neergezet. Een televisie toonde de website en een diavoorstelling van onze Youtube films zodat mensen een goed beeld kregen van onze werkzaamheden. Van Brouwmaatje.nl hadden wij promotiemateriaal gekregen om neer te leggen op de tafels. Dat zorgde voor een mooie en interessante aankleding van het geheel.

Natuurlijk was ons doel om de bezoekers enthousiast te maken voor onze brouwkunsten. Maar ook probeerden we de mensen naar onze website te leiden en zich in te schrijven voor de nieuwbrief. Wij zijn van mening dat dat ons gelukt is. We kunnen terug kijken op een succesvolle, maar vooral gezellige dag!

Post comment