21 december 2018| 366 views

16 december 2018 was het dan zover. Na uitgebreide test sessies in de krochten van de Adelbertuskerk konden we het zevende biertje van het Adelbertus brouwersgilde officieel presenteren. Na het kerst concert, gegeven door de Cantorij en Trinity, was er achterin de kerk een ware stormloop op de gelimiteerde opgave van het kerst bier van 2018.

In totaal waren er 100 flesjes Prestant 16′ aan de man te brengen. Net als vorig jaar was er de mogelijkheid om vooraf een reservering te plaatsen. Wegens de reeds opgebouwde bekendheid van ons gilde waren we genoodzaakt een maximum van 2 flesjes per persoon in te stellen. Alleen al in de voorverkoop waren er ruim 40 flesjes gereserveerd.
Dit enthousiasme was tijdens de officiële verkoop niet minder. Binnen 10 minuten was de eerste doos met 24 flesjes er al doorheen. En nog eens een half uur later was de complete voorraad er doorheen.

Zoals inmiddels wel bekend is, krijgt elk bier dat uitgebracht wordt een uniek verhaal mee. Zo ook dit Prestant 16′. Tijdens de verkoop was er de mogelijkheid om op een TV scherm te zien waarom ook dit brouwproces weer zo bijzonder was. Dit filmpje kan uiteraard op de website nog eens rustig bekeken worden.

Met de kerstdagen voor de deur kunnen we met zekerheid stellen dat we weer een hoop mensen blij hebben kunnen maken met een fantastisch lekker biertje voor tijdens de feestdagen.

Fijne kerst!